____________________
menu

Картотека дидактичних ігор з розвитку мовлення у дітей молодшого дошкільного віку
«Покажи, кого назву»
Мета гри: Вчити дітей знаходити, показувати і, по можливості, вимовляти імена однолітків і співробітників групи, виховувати дружелюбність і бажання грати один з одним. Розвивати товариськість і хороші взаємини з оточуючими людьми. Викликати позитивні емоції.
Програмне зміст: Діти сидять на килимі або просто грають.
Вихователь запитує у малюка: «Де Світланка? (Ліза, Ілля та інші імена дітей.) ». Дитина вказує на того, кого назвали. Вихователь просить малюка повторити ім'я ». гра повторюється
«Хто що почує? »
Мета гри: Розвивати слухове увагу, поповнювати активний словник, розвивати фразову мову.
Матеріали та обладнання: Ширма, дзвіночок, бубон, молоточок, барабан
Програмне зміст: Вихователь за ширмою по черзі видає звуки вище перерахованими предметами і пропонує дітям відгадати, яким предметом проведений звук. Звуки повинні бути ясними і контрастними, щоб дитина могла їх вгадати
«Вгадай іграшку»
Мета гри: Формування вміння знаходити предмет, орієнтуючись на його ознаки і дії. Розвиток розуміння мови дорослого
Матеріали та обладнання: 3-4 іграшки: заєць, ведмедик, лисиця, каченя
Програмне зміст: Вихователь показує дітям іграшки. Треба відразу навчити дітей правильно називати предмет. Вихователь, розповідає про кожній іграшці, називаючи їх зовнішні ознаки, а діти повинні вгадати цю іграшка.
«Во саду чи, в городі?»
Мета гри: Вчити групувати овочі і фрукти, закріпити їх назви. Активізувати мова у дітей
Матеріали та обладнання: Фланелеграф або магнітна дошка з зображеннями дерева і грядки, площинні фігурки яблука, апельсина, груші, картоплі, капусти, цибулю або інших.
Програмне зміст: Вихователь пояснює, що яблука, груші і апельсини - смачні, солодкі. Це - фрукти. Фрукти ростуть на дереві. Картопля, капуста, цибуля не солодкі, але дуже корисні. Це - овочі. Овочі ростуть на грядці. Потім пропонує дитині фрукти помістити на дереві, а овочі на грядці. Малюк виконує завдання, а вихователь активізує його мова за допомогою питань: «Що це? Повтори. Де ростуть фрукти? (на дереві)"
«Кухарчуки»
Мета гри: Вчити групувати овочі і фрукти, закріпити їх назви.
Матеріали та обладнання: Фланелеграф або магнітна дошка зображеннями зображення банки з-під компоту і каструлі
Програмне зміст: Вихователь показує дітям овочі і фрукти. Вони разом розглядають їх, згадують якості овочів і фруктів. Потім вихователь розповідає дітям, що з фруктів можна приготувати смачні варення або компот, а з овочів варять смачний суп і пропонує приготувати ці страви. Для цього потрібно фрукти помістити в банку, а овочі - в каструлю. Малюк виконує завдання, а вихователь активізує його мова за допомогою питань: «Що це? Повтори, куди ти покладеш фрукт?
«Хто з нами поряд живе?»
Мета гри: Вчити впізнавати, показувати і називати птахів зображених на картинках.
Матеріали та обладнання: Набір предметних картинок з серії «Птахи»
Програмне зміст: Вихователь ставить запитання за змістом предметних картинок, а діти на них відповідають
"Моя вулиця"
Мета гри: Розвиток мовлення. Ознайомити дітей з вулицею, розвивати уявлення про навколишні предмети, розвивати спостережливість
Матеріали та обладнання: Машина іграшкова, лялька, одягнена в шапку, іграшка собака, цеглинки і кубики.
Програмне зміст: Попередньо на прогулянці вихователь на прогулянці разом з дітьми розглядають: вулицю: будинки, дорогу, по дорозі їде машина, лялька Таня йде, собака біжить. На занятті діти згадують, що вони бачили на прогулянці. Потім вихователь разом з дітьми будують вулицю: з кубиків - вдома, з цеглинок - доріжку вузьку і широку. Потім діти грають. Під час усіх дій вихователь відпрацьовує навик мовної активності у вживанні загальноприйнятих слів (машина їдете, лялька йде).
«Чудовий мішок»
Мета гри: Уточнити і активізувати словник по темі.
Матеріали та обладнання: Іграшкові машини: автобус, вантажівка, легкова машина, літак, кораблик в мішечку.
Програмне зміст: Вихователь по одній дістає машини з мішка. Разом з дитиною розглядає і обговорює зовнішній вигляд машини (вантажівки, автобуси, колір, матеріал, призначення. Уточнюється назва частин машини, їх забарвлення і форма.
«Свято ялинки в дитячому саду»
Мета гри: Навчити дітей розуміти життєво близький сюжет, зображеної на картинці; розвивати вміння слухати пояснення, короткий розповідь вихователя, розширювати словник, вчити розповідати про зображеного на картинці.
Матеріали та обладнання: Сюжетна картинка
Програмне зміст: Вихователь використовуючи картину розповідає про свято «Новий рік» і просить повторювати за нею
«Хто уважний»
Мета гри: Розвивати гостроту слуху, вміння правильно сприймати словесну інструкцію незалежно від сили голосу, яким її вимовляють.
Матеріали та обладнання: Лялька, іграшковий ведмедик, машинка.
Програмне зміст: Вихователь сидить біля столу, на якому лежать іграшки. Дитина знаходиться на відстані 2-3 метрів від нього. Вихователь попереджає дитини: «Я буду говорити пошепки, тому сидіти треба тихо, щоб було чутно. Будь уважніше! »Потім каже:
- Візьми ведмедика і посади в машину.
- Візьми ведмедика з машини.
- Посади в машину ляльку.
- Покатай ляльку машині.
Дитина повинна почути, зрозуміти і виконати ці доручення.
Завдання потрібно давати короткі і прості, а вимовляти їх тихо, але дуже чітко.
«Оліни помічники»
Мета гри: Розвивати гостроту слуху, вміння правильно сприймати словесну інструкцію незалежно від сили голосу, яким її вимовляють.
Матеріали та обладнання: Вчити утворювати форми множини дієслів, зменшувально-пестливі форми іменників.
Програмне зміст: Вихователь каже дітям, що до них в гості прийшла лялька Оля зі своїми помічниками і пропонує відгадати, як вони називаються і що допомагають Оле робити. Потім вихователь показує, як лялька моргає і питає: «Що це у Олі? Це очі, Оліни помічники. Що вони роблять? (Дивляться, моргають, відкриваються, закриваються, мружаться). А як їх назвати ласкаво? (Очі) ». Аналогічно розглядаються Ноги, руки, вуха. Після цього вихователь читає дітям вірш Кіргановой Е. Г. «Оліни помічники», спонукаючи дітей додавати слово в кінці кожного четверостишья:
Оля весело біжить
До річці по доріжці,
А для цього потрібні
Нашої Оле ... (ніжки).
Оля ягідки бере
За дві, по три штучки.
А для цього потрібні
Нашої Оле (ручки).
Оля ядерця гризе,
Падають шкарлупки.
А для цього потрібні
Нашої Оле ... (зубки).
Оля дивиться на кота,
На картинки - казки.
А для цього потрібні
Нашої Оле ... (очі).
«Мама купає дитину»
Мета гри: Тренувати дітей в назві слів: купатися, ванна, рушник, поливати, витирати.
Матеріали та обладнання: Картинка з зображенням ванній, в якій сидить маленький хлопчик, а мати мочалкою тре йому спину. Хлопчик тягнеться до качці, що плаває в ванні. Обличчя в хлопчика веселе. Недалеко стоїть стілець, на спинці якого висить великий рушник.
Програмне зміст: Вихователь показує картинку і дає дітям можливість розглянути її. Потім каже: «Це мама. Мама купає синочка Петю. Петя любить купатися